,,Bądź widoczny w ferie" - podsumowanie kampanii

 

Pod koniec lutego zakończyła się Kampania Społeczna Sieci EuroWarsztat ,,Bądź widoczny w ferie” zorganizowanie we współpracy  z firmami TRW Automotive Aftermarket i Shell Polska Sp. z o.o. Patronat honorowy nad działaniami objął Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Akcja zastała zaplanowana na czas trwania ferii zimowych, odbyła się na terenie całej Polski  w okresie od 17 stycznia do 25 lutego.

Celem działań funkcjonariuszy Policji z komend w Białymstoku, Częstochowie, Gdańsku, Lesznie, Olsztynie i Piasecznie było uświadamianie kierowców podczas kontroli pojazdów jak w kamizelce lub z odblaskiem być zauważalnym i bezpieczniejszym użytkownikiem drogi czy pobocza. Każdy z pouczonych dostał kamizelkę odblaskową, a najmłodsi odblaskowe breloki. Mamy nadzieje iż Kampania ,,Bądź widoczny w ferie” uświadomiła kontrolowanych kierowców, że podczas każdego postoju wysiadając z auta stają się pieszymi, którzy należą do grupy największego ryzyka i określani są mianem niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Skuteczność działań została bardziej zauważona poprzez zainteresowanie lokalnych mediów. Dzięki relacji z działań Policji przekaz akcji trafił do szerszego grona odbiorców.

Organizatorzy kampanii składają serdeczne podziękowania funkcjonariuszom Wydziału Ruchu Drogowego Policji i wszystkim osobą, które pomogły w realizacji akcji.